Pages

Setahun sudah

25 feb 2016 : PKD Kota Setar : officially a year in nursing


Bismillahhirrahmannirrahim , 

Assalammualaikum ,

Alhamdulillah ,  akhirnya bertemu juga kita di lama blog yang sudah pon berhabuk ni * tiup sikit buang debu

last entry aku pon june 2015 , time tu rasa memang ada satu perasaan yang tak dapat digambarkkan yang terlalu ingin diluahkan cuma tidak tahu pada siapa .

* selak muka surat baru , halaman baru tahu baru dan hari yang baru.

Alhamdulillah , dalam tak sedar sudah setahun aku berkhidmat sebagai kakitangan awam .
Syukur yang tak terhingga kerna aku masih mampu melalui liku liku kehidupan di negeri jelapang padi ini seorang diri tanpa keluarga disisi serta tanpa kekasih kekasih . 

walau ,mereka jauh tapi sebenarnya mereka sangat dekat , dekat di hati , dekat diingatan.
dan siapa sangka di setiap kejauhan Allah gantikan rasa " kehilangan " tu dengan orang lain .
Subhanallah , besarnya kasih sayang Allah pada aku.

sepanjang setahun di negeri jelapang padi ni , terlalu banyak dugaan dan cabaraan yang tak disangka ,
tak disangka sangka dan tak terjangka oleh aku . sungguh aku tak sangka aku masih mampu melaluinya . 

* terima kasih buat yang pernah datang , dan juga terima kasih yang pernah pergi
tak lupa juga pada yang suka menghina , menabur fitnah serta mengutuk belakang.
tanpa " sokongan " kalian pasti aku tak mampu sampai ke tahap ni . pengalaman mematangkan aku ,
. terima kasih :)

Alhamdulillah , me is no longer at IBU ANAK tapi sekarang kat OUT PATIENT DEPARTMENT.
berkerja di banyak department buat aku kenal dengan ramai orang , belaja sikap manusia .

* nak pesan satu benda , 
" KAWAN BELAJA DAN KAWAN KERJA TU SANGAT BERBEZA .
KAWAN BELAJA SAMA SAMA PEGANG TANGAN KAU SAAT KAU JATUH 
TAPI KAWAN KERJA AKAN TERUS SEPAK TANGAN KAU BILA KAU TERJATUH " 

walau apa pon aku tetap bersyukur dikelilingi dengan orang yang sentiasa support and paham aku .
kalau nak list down takut ada yang terasa sebab termiss mention nama diorang , doa aku . hanya Allah mampu membalas kebaikkan korang :)

No comments: