Pages

si kawan




















kau pernah rasa tak kerja dengan dia . dia yang boleh kau panggil kawan . memang seen dari first time jumpa lagi aku dah ada bad feeling dah pasal " kawan " ni cuma aku cekalkan hati dan husnuzon jela. but the end of the story is " belang " si kawan ni dah kelihatan sehingga hampir menampakkan taring. myabe kalau si kawan ni pakai " braces " mungkin laaa taring si kawan takkan setajam sekarang.

haih , sedih dengan sikap manusia.
sedih dengan sikap orang melayu
sikap orang islam sendiri.

melayu dengan melayu lepastu islam sesama islam pon kau " mampu " nak tindas so no wonderlah bila kaum lain pon kau boleh buat macam tu. sorry to say lah, memang Allah tu cipta manusia ni semua indah . subhanallah , tiada ciptaan Allah yang hodoh dan semua benda yang berlaku mesti ada hikmah sebaliknya.

tapi muka si kawan ni. Ya Allah , kalau aku pernah nampak hantu . aku nak taip la kan. 

" woi kawan , muka ang kan lagi hodoh pada hantu "

agak agak boleh tak aih cakap macam tu ?
agak agak kan boleh tak ek aku keluarkan entry macam ni ?
rasa macam aku buka aib orang ke without me mention any name in this entry ?

ntah mana ntah sifat malu si kawan ni. yela pon nak inaya orang lain nak perdajal orang lain tolong laaa jangan dok habaq kat orang luaq. ang ni noh , percaya sangat kat orang yang jarang jarang ang jumpe noh ? suka dok jaja cita orang sangat eh ?

ooh , kadang kadang aku hampir terlupa yang si kawan ni orang " kolumpo " macam mana eh . spesis manusia yang boleh describekan macam orang educated laaa sangat, berlagak and hot. tapi rasanya mungkin  si kawan lupa ic aku pon 14 weeyyy. aku duduk sana lagi lama dari si kawan. si kawan tu duduk sana belaja je. tolong laahhh jangan jadi orang yang lupa diri. macam  si kawan makan kacang pastu  si kawan buang kulit dia.

* tetiba dua tiga bomba lalu , mematikan mood aku. dan kemudian patient pon datang . ohh lupaaa. aku tengah kerja ni.

at the last , LAPAN bomba , SATU ambulans dan SATU tnb lalu

No comments: