Pages

S E B U L A N

Bismillahhirrahmannirrahim..

Alhamdulillah ,

 sedar tak sedar sudah genap sebulan aku bekerja sebagai penjawat awam .
bermaksud sudah sebulan juga aku berkhidmat pada rakyat jelata Kedah Darul Aman.
sebuah negeri yang penuh dengan tumbuhan hijau iaitu makanan ruji kita seharian " beras " 

Subhanallah ,



 tidak terkata keindahan yang Allah kurniakan disini.
tumbuhan hijau di merata tempat.
kicauan burung awal pagi dan senja
hirupan udara yang segar

tapi..

sangat berbeza dengan kuala lumpur.
maaf , kota raya kuala lumpur mungkin.
apa yang terlalu dibanggakan sangat dengan ibu kota itu 
mungki dek ketrana gahnya bangunan pencakar langit.
hebatnya pusat pusat hiburan

dan..

awek awek untuk pencuci mata.

mungkin :)

Ahamdulillah ,



sepanjang sebulan disini , segala keadaan masih terkawal .
semuanya masih ramah mesra.

cuma aku..

terlalu malu untuk bergaul mesra dengan meraka ,
kerana masih belaja untuk menyesuaikan diri dengan suasana baru.

dan.

genap sebulan ini jugalah aku kena hadap exam,
seingat aku last jawab exam bulan november tahun lepas.
rupanya ada lagi exam

macam kehidupan kita la plak ,
ujian takkan pernah putus.,



doakan aku ,
doakan aku ,
doakan aku ,

moga dengan " line " biru atas kepala aku ni
uniform yang tersarung pada badan aku ni.

TAKKAN !

takkan mampu buat aku 

lupa diri
riak
sombong

dan lain lain sifat buruk yang pernah wujud dalam dunia ni.
Nauzubillah .



No comments: