Pages

nikmat

kau selalu ingatkan aku yang kemewahan kita kat dunia ni hanya bersifat sementara je . 
bila bila masa yang Allah nak tarik balik apa yang Dia bagi itu , sekejap je sangat. 
Tapi aku macam pelik. Kenapa kita manusia tak pernah bersyukur ek ? sering saja alpa. 
Baru nak rasa senang sikit hidup, kau dah jalan mendabik dada seolah olah dunia ni kau yang punya. Yelahh.. boleh lah kau cakap kau berjaya sampai sekarang sebab atas dasar usaha kau , sebab dulu kau bersusah susah. 

Ada aku cakap salah ke? 

Takpun memang kau patut dapat ganjaran yang setimpal dengan usaha kau tapi kau lupa ke ,
 kalau tak sebab Allah uh Maha Pemurah, kau rasa Dia nak bagi ke kau kejayaan ini ha ?

Malu... Malu... Malu..

Malu sangat dengan sifat manusia, sifat tu pun ada pada diri aku , aku tak nafikan.
Terbaca satu buku yang betul betul menyentuh hati aku. 
Zaman nabi dulu pun , para rasul juga pun. 
Tiap kali mereka cuba nak buat jahat , mereka rasa takut dan gerun dengan azab Allah. mereka bertaubat pada Allah Maha Besar tak putus putus. 
Ada yang sampai tak berani pun nak melihat langit ciptaan Allah tu.
 Nak cakap yang mereka ni begitu takut dengan azab Allah , yang mereka ni malu nak lihat ciptaan Allah sebab kesalahan mereka.

Sedangkan kita ?

masyaAllah..
bila kau susah , kau carik kau mengadu kau memohon kau mengharap tapi bila kau senang,
cukuplah senang kau tu hanya sikit je.
 Kau sombong. Kau berlagak. Padahal bukankah Dia yang menciptakan aku , kau, dia, mereka ?

habis ?


tepuk dada tanya selera. Selera apa ? selera makan kot noh. Aissshh..

No comments: