Pages

pakcik pelik


Assalammualaikum.

semua yang di dunia hanyalah pinjaman semata mata.
dari Dia ia datang dan pada Dia ia akan kembali.
takziah buat sahabat aku. 
aku lebih rapat panggil dia pakcik pelik.

dia baru je kehilangan mama tersayang , 
arwah Norliah binti Nordin.
mohon pertolongan kalian untuk sedekahkan Al-Fatihah buat arwah.


ayat ni selalu aku guna. dah macam trade mark aku dah.

" awak , jangan lah sedih . hidup mesti diteruskan walau apa pun terjadi "

tapi kenapa bila pada keadaan yang tepat perkataan ini tak keluar ?
lidah kelu tak terkata.
Allah , speechless aku . * airmata menitis.

jangan lah sedih , hoi ... gila tak sedih wehh.

orang yang selalu ada time aku susah , time aku sedih dulu.
dialah , buat aku ketawa dengan lawak jenaka dia.
sikit pon tak pernah aku tengok dia sedih.
walaupun time tu dia sendiri ada masalah.
betapa hebadnya dia mengaburi hati semua orang
dengan gelak tawa dia.
Allahu , berilah sahabatku kekuatan.

pertama kali aku lihat wajah dia sadis.
matanya berair seakan menahan sebak.
lesung pipit hilang disebalik wajah yang sayu.

berat hati nak tinggalkan kau dalam keadaan macam ni walaupun kau kata kau okey.
aku tahu kau tipu !
berat hati aku nak balik penang weh , tapi apalah daya aku.

aku doakan kau kuat sahabat..
maaf , takdapat ada untuk kau.
aku sayang kau !




No comments: