Pages

Kau , Sahabat dan Pakwe


selamat pagi dunia !
Alhamdulillah , aku masih hidup lagi harini , menghirup udara segar .
for your informatian , aku sekarang dah ada kat sungai petani .
sebab tu aku boleh cantekkan blog aku .
kalau nak harap line kat rumah tu , memang macam haram la.
lembab nak mampus . HAHA !

okey , aku taknak lah buad dosa kering pepagi ni .
just nak bercerita pasal " life " kehidupan barangkali maksudnya. 

sebelum tu , aku nak mention la sikit .
sambil sambil aku update blog ni , aku ngah makan cokelat .
nyum nyum .. sedap gila lagi lagi bila jenama " F ".


HAHA ! thnks untuk semua " hantaran " ni sayangs.
sebab tu malas jumpe makcik bedah ni , kalau jumpe je mesty ada benda nak bagi . 
naik segan plak aku * tite kan sorang pemalu :*

sambung balik k. 
bila aku dekat rumah , aku belajar banyak benda.
then , untuk cuti midsem ni , aku belaja nak buat keputusan di kala terdesak.
terdesak disini bila dua dua pilihan sangat penting untuk diri kita.
contoh antara SAHABAT dan PAKWE.

korang pernah rasa tak keadaan macam ni ?
bila terpaksa memilih antara SAHABAT dengan PAKWE ?
lepas tu pilihan mana yang korang akan buad ?

takpela , biar aku jawabkan .
haruslah time tu korang akan lebihkan PAKWE lebih dari apa pon kan ?
yela time uh tengan seronok bercinta , buta semuanya . 
jangan tipulah kalau korang kata tak , macamlah aku tak pernah alami .

tapi tu aku dan korang bukan KAWAN aku sorang ni.
yang buad aku terharu gila dengan minah ni bila dia tersepit antara DUA orang yang dia sayang .
antara AKU dengan PAKWE .
tapi dia tetap pilih aku , dia tetap nak gembirakan hati aku even dia tahu dia akan terluka atau berperang dengan PAKWE dia tu.

boleh aku cakap , aku bangga dengan dia ?
HAHA ! mestylah boleh . ni kan blog aku .
suka aty akulah nak tulis apa kan.

tkdela , moral value kat sini ialah :

selagi dia tu bukan SUAMI kau , selagi tu lah kau jangan jadi orang terlebih pandai nak ikot semua rentak dia . INGAT ! dia cuma PAKWE , bukan SUAMI .

PAKWE boleh carik lah , tapi bukan SAHABAT.
memang kau cakap kawan kat mana mana boleh carik , tapi boleh kau cari kawan yang sanggup susah senang dengan kau ?
kalau ada pon mesti nisbah dia 1: 100 tawuk !



No comments: