Pages

entry bulan pose

Assalammualaikum .

tanpa kita sedari , Ramadhan akan berlalu pergi meninggalkan kita.
sama ada kita mengambil peluang sebaiknya atau tidak , benda tu ada pada diri sendiri .
tepuk dada , tanya selera :)

Alhamdulillah , masih lagi diberi peluang untuk bernafas di dunia yang di pinjamkan oleh Allah Maha Besar.
Alhamdulillah , masih di beri kesempatan untuk bertaubat atas dosa-dosa yang lampau .

rasa begitu singkat Ramadhan kali ni bersama aku , atau aku yang tak pernah ambil kesempatan akan bulan yang penuh barakah ini ?
andai dulu aku kuat sebab kan tanpa bisikan bisikan syaitan lakhnatullah tu , tapi sekarang bila bulan yang mulia ni dah berlalu . mampukah aku mengatasinya ?

Ya Allah , kuatkan hati aku .
sesungguhnya , aku tengah berperang dengan diriku sendiri .
aku tengah berperang dengan nafsuku sendiri untuk mencapai rasa manisnya mendapat Redha-Mu.

honestly , tak mudah nak lupakan sesuatu yang kita dah biasa buat setiap harikan .
aku lupa , aku masih ada Allah .
lalu , Allah temukan aku dengan rakan rakan yang lebih peritnya rasa kehilangan.
aku jadi kuat , dan bila aku mulai jatuh semula kerana terlalu leka akan hal hal duniawi .
Allah ingatkan aku adanya Dia dengan berikan aku kesakitan .
lalu , aku kembali mengingatinya.
Allah , Allah , Allah ..
begitu cepat aku melupakan-Mu takala aku senang dan begitu mudah aku kembali bersujud pada-Mu tika aku sakit.

kadang kadang , aku terfikir .
layak ke aku nak berubah ?
nak jadi baik macam perempuan lain ?
sempurna tutup aurat , penuh solatnya , baik adabnya .
layak ke aku ?
begitu jahilnya diri aku di masa lalu , begitu.. argghh~ sangat marah and benci..

tapi terima kasih yang tak terhingga kat kawan kawan dan keluarga yang tak putus putus bagi sokongan dorang sama ada nampak ke tak nampak .
InsyaAllah , akan kuatkan hati untuk hadapinya.
nak berubah tu senang , nak istiqomah tu payah .
semoga sahaja aku berjaya menuju jalan yang lurus .
insyaAllah , amin.
doakan aku sekali taw :)

No comments: