Pages

best food in penang

yeay ! hari ni hari raya aidil adha , dengan kata lain hari raya korban .
bersempena dengan hari raya korban ni , aku pon kena lah berkorban juga .
sebab tu aku tak balik rumah . kononnya la berkorban for the last battle untuk sem 2 ni . 

pape pon , pagi raya tadi dah cukup membuadkan aku dalam keadaan yang kelang kabut .
sebab apa ea ? O.o
aku engat makcik aku just ajak ajak ayam je nak p uma dia pagi raya ni.
rupa rupanya betul betul .

hari ni kan aku tak keje , sebab tu lah aku bangun lambat .
pagi tadi terbangun pon sebab makcik aku kol .
dia terus tanya aku dah siap belum . 
aku pon . errr ~ err ~ dengan suara still sedap ag ni .
mak aih ! segan gila kot . HAHA !

cer teka cer teka , makanan apa yang terhidangan time aku g uma makcik aku tadi ?
rendang ayam ? daging ? ketupat ? 
semua salah ! HAHA !
yang terhidang time uh fav food aku lah .


ouh ya , fav food di sini ialah makanan yang aku suka masak <3
ayam masak kari , tapi yang peliknya tak makan dengan nasi .
tapi makan dengan roti .
roti bangla kot nama dia . tak silap la .


macam ni kot roti dia , haha . 
aku pon tak engat sangat sebab kusyuk sangat makan .
sebab sedap sangat babe !
rasa kari dia peeerrrghh ~
kalah kedai mamak kat KL tu .
serius tak tipu .

rasa masakkan kari tu lain sangat sangat dan sangat sedap .
eh , lupa plak aku .
lauk tu bukan makcik aku yang masak tapi dia punya besan .

menurut cerita makcik aku , besan dia punya suami suka sangat makan masakkan kari .
sampaikan setiap hari ada je masakkan kari .
kari ayam , kari daging , kari ikan dan sebagainya la .



tapi yang paling memelikkan aku , besan dia tu bukan nya dari golongan mamak .
sebab menantu dia kulit putih melepak !
anak dia yang putih gebu tu pon kalah ,
ish ish ish , dapat bayangkan tak putih macam mana menantu dia tu ? 

seronok sangat dapat makan lauk kari yang sangat sebab .
no wonder la kenapa budak budak penang semua turun je dari bas dari KL terus carik nasiq kandaq ,
maybe ni lah penangan masakkan penang kot :)

No comments: