Pages

satu doa tentang CINTA

assalammualaikum <3

 bismillahhirrahmannirrahim

ya ALLAH , 
jika aku jatuh CINTA,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya,
kepadaMU,
agar bertambah kekuatanku untuk
mencintaiMU..

ya Muhaimim..
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut pada MU,
agar tidak terjatuh aku dalam
 jurang cinta nafsu..

ya Rabbana..
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling
daripada hati MU.

ya Rabbul Izzati..
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang,
yang merindui syahid di
 jalan MU..

ya ALLAH..
jika aku menikmati cinta
kekasih MU,
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya,
bermujahid di sepertiga malam
terakhir MU..

ya ALLAH,
jika aku jatuh hati pada kekasih MU,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
dalam perjalanan panjang menyeru 
manusia kepadaMU..

ya ALLAH..
jika KAU halalkan aku merindui kekasih MU,
jangan biarkan aku melampaui batas,
sehingga melupakan aku pada cinta
hakiki dan rindu abadi hanya
kepada MU..





No comments: