Pages

perempuan

Siapa aku ? nama aku faidah. Aku seorang perempuan, aku kaum Hawa dan Alhamdulillah aku sangat suka menjadi perempuan.


Kau laki ke perempuan , kalau kau perempuan . aku nak minta maaf awal awal kalau kau terasa dengan entry aku kali ni dan kalau kau laki. Tolong fikir fikirkan maksud entry ni J

Aku suka jadi perempuan, banyak kelebihan dan anugerah yang Allah lebihkan pada perempuan ni. Nilai perempuan terlalu mahal sebab tu lah kot nah hantaran pun tinggi. HAHA !

Hmm.. tapi...

Tapi aku sedih dengan perempuan yang semakin “ murah “. * kalau hantaran kawin kau murah bukan sebab kau murah okey, sebab kau berti mbang rasa mungkin atau sebab kau bukan nak jual diri kau atau pape jela alasan kau yang munasabah.


Perempuan yang CANTIK , semata mata hanya untuk mendapatakan LESEN untuk buat apa je yang dia nak yang dia nak kata apa apa. Yelah kau kan cantik , kau kata apa kau buat apa takde siapa berani nak pertikaikan walaupun bodoh bodoh berkata. Sebab apa ? sebab kau cantik ! tak adilnyaaa.

Pandangan mata kasar telah memberikan LESEN yang sangat besar untuk perempuan CANTIK ni. Ramai perempuan , wanita , gadis gadis serta budak budak yang masih bawah umur ni berebut rebut mahu jadi CANTIK tapi tak ramai plak yang berebut rebut mahu jadi CERDIK.

Hasilnya ?

Terciptalah selambak SI COMEL – JELITA- TAPI OTAK SIFAR - * ops , maaf! Yang bersepah sepah seperti tin kosong dalam tong sampah. Takde benda yang nak diherankan dengan perempuan CANTIK ni melainkan kalaulah kau ni KATAK BAWAH TEMPURUNG , yang tak pernah tengok perempuan CANTIK sikit je mesti nak melting habis.

Perempuan yang sekarang yang punya akal boleh kira pakai jari jela dan bila dorang yang dalam golongan “ KURANG CANTIK “ ni pada pandangan mata kasar tadi akan terus dipinggirkan tanpa memikirkan perasaan dorang jadi mereka teruslah “ GHAIB “

KeCANTIKkan dalaman hanya dapat dilihat oleh mata hati. Tapi keCANTIKkan luaran dapat dilihat oleh mata kepala dan mata celah kangkang je.


Okeyyy , itu majoriti.

Kasihan manusiaa...

Pandai bikin 1 juta jenis berlian tapi tak mampu nak beza mana kaca mana intan..

 Kau memang malas baca buku kan ?

Kau baca muka depan je.

Kau ingat kalau aku ceraikan

Isi buku dengan kulit luarannya

Dan aku jual mana lebih mahal ?


Kau nak beli kulit ? tolol !

No comments: