Pages

Ramadhan

15 Ramadhan 1435 Hijrah

Alhamdulillah , aku masih hidup harini untuk merasakan nikmatnya bulan ramadhan.
kadang rasa nak marah dengan orang kat shooping mall tu.
duk beria pasang lagu raya.
tak sedih ke nak tinggalkan bulan mulia ni ?
bulan yang bila sekali buat kebaikkan kita dapat berganda pahala.
tak takut ke kot kot tahun ni tahun last korang berpuasa.
istifar panjang * urut dada.

aku diatas feri pagi tadi..
aku melihat telatah manusia..
hinggakn pandangan aku terjun pada seorang hamba Allah.

pakai serban , berpakaian serbu putih, qasidah diulang mainkan.
MasyaAllah , jarang nak jumpa pemuda macam tu sekarang.
cuma mulut dia dari duk tunggu feri mai sampai lah dah mai * hampir 30 minit,
mulut dia duk berletiaq ja.

okey sebenarnya dia tengah menasihatkan orang , cuma dengan nada suara yang sangat tinggi.
tapi aku pon amek pengajaran dari apa yang dia sampaikan tu.
dia duk bercerita pasal perempuan.
seronok dengar dia cerita * pasang telinga je pon.

aku pandang laut * buih dilautan.
tetiba aku teringat akan sesuatu..
" sebanyak buih dilautan"

Allah , hilang aku seketika.
lemas dalam kelemasan oksigen didarat.
jauhhh aku hilang..

# takda apa pon , terasa nak bercerita. cuma.. ingin menulis.
so nak tulis ke nak cerita ? 
HAHAHAHA !


No comments: